بازاریابی مدرن چیست؟ آیا کسب و کار شما برای دنیای جدید آماده شده است؟

شاید با این کلمه به فکر سئو و شبکه های مجازی و کمپینهای مارکتیگ افتاده باشید. اما این مفهوم فراتر از این ابزارها است. بازاریابی مدرن یعنی توانایی استفاده از تمام قابلیتهای فناوری و کسب و کار جهت ایجاد بهترین تجربه برای مشتری و به دنبال آن رشد شبکه بازار و البته درآمد شرکت می‌باشد. جهت دستیابی به این امر دپارتمان توسعه بازار باید با روشهایی تمرکز خود را بر روی مشتری بالا برده و همچنین همکاری داخلی را افزایش دهد. به طور حتم در کسب و کارهای قدیمی این امر نیاز به بازنگری دارد.

به طور کلی پایه کسب و کار تغییر نکرده است.

  • به طور کلی پایه کسب و کار تغییر نکرده است.
  • به مشتری بالقوه دلیل منطقی و البته احساسی جهت خرید محصول ارایه کنید
  • روندی برای دریافت بازخورد مشتری ایجاد کنید
  • تیمی جهت پشتیبانی و پیشبرد موارد بالا تشکیل دهید

در کسب و کار اینکه چه کاری باید انجام شود تغییر نکرده است، بلکه شیوه انجام این موارد تغییر اساسی کرده

در کسب و کار اینکه چه کاری باید انجام شود تغییر نکرده است. بلکه شیوه انجام این موارد تغییر اساسی کرده. همچنین با پیشرفت تکنولوژی در آینده روشهای متفاوت و شاید عجیب برای اجرای پایه های کسب و کار ظاهر شوند. تکنولوژی سبب شده شیوه خرید و فروش راحتتر ولی مدیریت آن سختتر شود.

یادگیری پلتفرمهای جدید

به طور مثال اینستاگرام سبب افزایش فروش می‌شود. ولی این مستلزم یادگیری و فهمیدن یک پلتفرم جدید می‌باشد. انجام تست و یادگیری پلتفرم جدید و همچنین شیوه ترند کردن محتوا بر اساس آن است. این امر در حالتی اتفاق می‌افتد که پلتفرمها و شیوه های جدید نیز در حل ظهور می‌باشد. به طور حتم یک کسب و کار باید بتواند با تمام این روشها آشنا شود. کارآفرینان باید بر اساس روشهای جدید، استراتژی بازار و کسب و کار خود را طراحی کند.  

در حقیقت بازاریابی مدرن، اساس و پایه کسب و کار قدیمی را گرفته به به شکلی تغییر می‌دهد تا بتواند انعطافپذیری لازم را برای بیزینس ایجاد نماید. این ایده بر اساس ایجاد ساز و کار برای تمرکز بر روی مشتری و همچنین یادگیری از نتایج استوار است.

هدف بازاریابی مدرن

در گذشته بازاریابی بر اساس پرسیدن سوالهای ” چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا و چرا” برای دریافت نیاز مشتری استوار بود. سپس با ایجاد کمپینهای مختلف سعی بر پاسخگویی این سوالات بودند. یکی از متداولترین روشها استفاده از تلویزیون و رادیو برای پخش پیام خاص برای مخاطبان کل بود.

چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا و چرا

امروزه یک توسعه دهنده بازار باید علاوه بر پاسخگویی به سوالات بالا، مورد زیر را نیز در نظر داشته باشد:

پیوستگی و تکرار سوالات برای تمام پلتفرمهای جدید و برای مخاطبان با تنوع سلیقه و هویت و فرهنگ متفاوت

بازاریابی مدرن یعنی طراحی یک سیستم و استفاده از تمام ابزارهای مدرن جهت پاسخگویی پیوسته به این سوالات بر اساس تنوع مشتریان است.

لذا تمام ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مثل آنالیز دیتا، کیمپینهای انواع شرکتها، آنالیزگرهای سئو ، تولید محتوا بر اساس دانش سئو، پلتفرمهای مجازی مثل اینستاگرام، نرم افزارهای CRM و طراحی روندهای بازار و سیستم اداری شرکت و امروزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و تمام فناوری های جدید تنها برای پاسخگویی مستمر به سوالات بازاریابی بر اساس تنوع مشتری است.

صاحبان کسب و کار باید انعطافپذیر باشند

لذا اگر شما جزء صاحبان کسب و کار هستید و یا در بخش توسعه کسب و کار و بازار فعالیت می‌کنید، باید بر اساس محصولات خود استراتژی مناسب را ایجاد کنید. این استراتژی باید پاسخگوی سوالات ” چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا و چرا” بر اساس تنوع مشتریان باشد.

باید تیم شما انعطاف لازم جهت ورود به تمام فناوری های جدید را داشته و همچنین قابلیت دریافت اطلاعات از نتیجه و تحلیل آن را دارا باشند. آنها باید مشتریان شما را بر اساس هویت و فرهنگ بشناسند. توسعه دهندگان برای هر گروه شیوه مارکتینگ خاص آن گروه را پیاده سازی کنند.

این چرخه‌ی اجرا و گرفتن بازخورد باید به صورت پیوسته صورت پذیرد. این امر سبب می‌گردد که در هر دوره اطلاعات خوبی از تجربه کاربر داشته باشید. همچنین در هر زمان قدرت تغییر برای ایجاد محصول مناسب کاربر را دارا باشید.

4 thoughts on “بازاریابی مدرن چیست؟ آیا کسب و کار شما برای دنیای جدید آماده شده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *